Viimased Austraalia hetked ja Uus-Meremaa reisi algus

Olemegi Uus-Meremaal! See postitus tuleb teieni pisikesest campervanist. Hetkel tundub küll, et suurema ja mugavama sõiduki rentimine tasus ära. Siin on talv ja öösel suisa miinuskraadid, aga kui oma liikuv koduke karavanpargis elektriga ühendada, saab puhuriga “toa” soojaks, lamp põleb ning gaasipliit ja jooksev vesi on niikuinii olemas. Selline armas pesake, all on köök ja “elutoa” osa, üleval lae all magame. Põnev ja teistmoodi reisimise kogemus.13901840_10154093086714425_1179906428_o

13898469_10154093086989425_1524328612_o
Seal üleval magame, all kööginurk ja leboala

Et jõudsime Uus-Meremaale alles täna, pole postkaardipilte veel ette näidata. Aga siia Lake Tekapo lähistele sõites nägime küll kauneid vaateid. Mäed ja lambad, rohelus, taamal lumised mäetipud – paistab täitsa minu masti koht olevat see Pika Pilve Maa. Saabusime siia eile öösel, ajavahe varastas mõned tunnid. Ööbisime üllatavalt mugavas lennujaamahotellis, võtsime rendisõiduki, varusime külmikusse toitu ja siis sõitsime. Nii et reisikirjeldusega tuleb oodata. Update – järgmisel päeval kohvikus sain netti, avastasime juba Lake Takapot.

13918720_10154093084809425_1054306895_o13918925_10154093085209425_2034641087_o

Viimased Austraalia hetked olid õige emotsioonirohked. Või noh, mulle omaselt hakkan alles praegu tunnetama väikest kurbust, et ongi läbi. Tegelikult oli sealses elus mitut häirivat aspekti, aga sõbrad tekkisid, selle töökohaga olin harjunud, elu oli kuidagi paigas. Ja see hüvastijätt oli raskem, sest Eestist lahkudes ma ju teadsin, et tulen tagasi ja elu läheb samaviisi (laias laastus) edasi. Sydneyst lahkumisega oli tunne, et nüüd ongi…kõik. Aga sisimas on tunne, et Eestisse naasmine on õige otsus. Ja kui ma ühe asja elus olen kõrva taha pannud, siis et sisetunnet tasub usaldada. Nii et elame-näeme.

Viimane Aussi nädal oli täis pikitud hüvastijätulõunaid, -õhtusööke ja häid soove. Avastasin, et inimesed muutuvad eriti avameelseks, kui on teada, et lahkud. Nii saigi maha peetud nii mõnigi sügamamõttelisem hingest hinge vestlus. Tore on tulla teisele poole maailma ja leida mõttekaaslasi, kel on sarnased elukogemused. Kui leiduks vaid piisavalt sõnu kirjeldamaks, kui arendav see Aussi kogemus on olnud… Igatahes, tagasi vaadates ei saa ma aru, MIKS mul üldse olid siia tulemisega kõhklus. Kui on tahe minna, tuleb minna! Eriti kui kodumaaga miski püsiv kohustus ei sidunud.

13901860_10154093088249425_1179387524_o
Hüvastijätulõunal
13898388_10154093088619425_2066699819_o
Reedeõhtused hüvastijätujoogid

Eelmine töönädal oli kah tohutult kiire. Oli vaja viimastele asjadele joon alla tõmmata, lisaks veel minu asendajale tööülesandeid üle anda ning talle kõike vajalikku tutvustada. Aga huuh, hakkama sain! Ja siis…oligi aeg viimaseks lõunaks kolleegidega. Meil on tööl armas traditsioon, et viimasel tööpäeval saad lähemad kolleegid ettevõtte kulul lõunale kutsuda. Käisime ühes Surry Hillsi pisikeses hubases kohas lõunatamas. Siis sain veel paari tööasja kallal nokitseda ja oligi aeg mu “hüvastijätu-jookideks”. Minu suureks üllatuseks tuli meie tiimi ülemus, kellega ma isegi tööalaselt eriti kokku ei puutunud, tänas ja kiitis mind isiklikult. Rõhutas veel mitu korda, et kui tahan tagasi tulla, andku ma teada. Ja nad on varemgi endisi töötajaid uuesti palganud. Muide, minu asendajaks pidigi tulema üks tüdruk UK-st, kes paar aastat tagasi Brookfieldis töötas. No ta lõpuks otsustas mitte tulla, aga ikkagi – tore teada, et võib-olla on mul mõni uks veel Austraalias lahti. Lihtsalt, sest alati on hea, kui on võimalusi. 🙂

Siis pidas mu otsene ülemus kõne maha ja kiitis…siis tänasin mina mulle antud võimaluste eest.. Ja siis rõhutas see tiimi ülemus veel avalikus kõnes, kui tänulik ta on mu tehtud töö eest. Kiitusemeri ühesõnaga. Aga see jättis nii sooja tunde!

Lisaks sain kingitusi. Kõige meeldejäävam oli mu kolleegi Kate kink. Rääkisin talle, kui suur India toidu fänn ma olen ja et ma tahaks osata neid roogi ise kokata. Ja tema kinkis mulle India toidu kokaraamatu koos vajalike vürtsidega, sest neid ju Eestis pole. Niiii armas!

13931450_10154093087719425_1505053141_o

Hiljem läksime veel ühte baari Surry Hillsis, jutustasime veel veidi ja siis oligi aeg koju minna. Ma ei saanud pikaks jääda, sest järgmisel päeval oli vaja värske olla. Viisime oma seljakotid kohe hommikul postkontorisse, et need laevaga kodu poole teele saata (ega siin on ju postkontorid enamus nädalavahetuse suletud). Mina saatsin 18 kg ja Kaspar 13 kg. Palju asju andsime heategevusse ka, aga need olid rohkem odavmarketi riided, kõik korralikum kraam läks Eestisse. Kõik need kaks kuud reisime käsipagasiga, no olgu, Vietnamist Hong Kongi ja sealt koju lennule on meil lisapagas ka. Et kui tahaks suveniire osta või nii. Aga muidu reisime vähesega. Meil on nii palju lende ees, et nii on tunduvalt lihtsam. Ja tegelikult polegi nii palju asju vaja. Koti pakkimine oli küll väljakutse, eriti võttes arvesse, et Uus-Meremaal on meil vaja sooje asju. Nii saidki suveriided Aasia jaoks vaakumpakikesse ja ülejäänud asjad rullikestena kotti surutud. Aga hakkama saime! Minul on seljas 6 kg, lubatud on 7. Win! Uus-Meremaalt lahkudes hülgame enamus soojad riided, võtsime nimme vanemad ja mitte nii lemmikud riided kaasa.

13663568_10154093087219425_1409681089_o

Ongi kogu pagas!

Auto müüsime maha juba eelmisel nädalavahetusel. Et see oli regatud teise osariiki ning hakkas lõpus aina kahtlasemalt urisema-värisema, saime loodetust tunduvalt väiksema summa. Aga vähemalt saime sellest lahti!

Nädalavahetusel veel kolisime, mis oli ülimalt väsitav. Hämmastav, kui palju pahna tekib poolteist aasta jooksul. Lõpuks saime kõik valmis ja reis algaski. Nüüd on ainsaks kohustuseks võimalikult palju reisi nautida.